vrijdag 16 maart 2012

Made by yourself!



Hi!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een artikel heb geschreven, maar ik heb wel iets leuks: Made by yourself!
Ik leg uit hoe je bijv. je nagels super leuk kan lakken, waar je maar weinig voor nodig hebt.
Bij deze Made By Yourself leg ik uit hoe je zelf een klein toilettasje kan maken. Ik heb het van het 'Hoe overleef ik...?' -tijdschrift. Het is wel een beetje werk en gepriegel, maar dan heb je ook wat!


* Wat heb je nodig?
- dit patroon:
- een schaar
- spelden
- dunne naainaald óf naaimachine
- rits (maakt niet uit hoelang, minimaal 20 cm)
- garen
- een stevige stof voor de buitenkant
- en een ander stofje voor binnenin

* De stappen
1. Teken het patroon en trek het over op de stof of speld het erop vast. Knip de vorm 2x uit de ene stof, en 2x uit de andere. Tip! Knip 2 lagen stof in 1x!
Nu ga je eerst de rits op maat maken voor het tasje. Dei past straks precies, zonder slordige zijkantjes ;)

2. Knip 2 vierkantjes stof van 2,5 cm bij 2,5 cm.


3. Naai het eerste vierkantje vast aan het uiteinde van de rits;




4. Leg de rits aan de bovenkant van een uitgeknipte vorm (= de brede kant). Leg het tweede vierkantje aan het einde van de vorm op de rits. Kijk waar de flapjes ongeveer even groot zijn als je ze dubbelvouwt. Naai daar het tweede vierkantje aan de rits. Knip alles wat uitsteekt af.






5. Maak een sandwich: hier staat precies hoe en wat.

6. Naai de 3 lagen aan elkaar lans de bovenkant.
Uiteindelijk zie je een mooie afgewerkte rits!


7. Naai Daarna ook de andere kant.

8. Dan komt er een lastig stukje dat ik, net als bij stap 5, ook even als afbeelding doe. Kijk dus even hier!




9. Je ben bíjna klaar! Nog even de hoeken dicht vouwen en dichtnaaien.







10. Haal de buitenkant voorzichtig door het gat in de voering heen. Gebruik een breinaald voor de hoeken en naai het gat dicht.

En dan... pimpen maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten